Sunday, February 9, 2014

Cerita Orang Berjaya 5: CLCC Bakery D Village.

Assalamualaikum...




Bersua lagi di Cerita Orang Berjaya.

Pemilik CLCC Bakery D Village iaitu Syahadi Ady (Nama Facebook)

"Assalamualaikum...selamat pagi,saya berpendapat mencipta satu produk tidaklah sesukar seperti yang disangka,membina komuniti yang terbaik adalah dari dalam diri seseorang yang mencipta kominiti perniagaan dia sendiri,memberi peluang berniaga kepada yang baru dan ingin berniaga mendapat imbuhan ditempat yang kekal pada kita yang tidak terkira dari NYA.

Dahulu saya berniaga hanya seorang,mencari,menerima,menjual semua seorang tapi terlalu sukar untuk berjaya.Bila saya mendapatmentor yang mendidik cara berniaga dengan lebih memberi dari menerima memberi impak yang amat luarbiasa dalam hidup saya.

Saya membina semula perniagaan dengan cara berjemaah,memberi lebih memberi dari menerima.
Hampir 11tahun saya berniaga terlalu bayak yang telah saya hadapi,dahulu tiada yang kenal Bakery D Village tetapi sekarang dengan cara DAO yang saya ikut hanya dalam masa 4 bulan hampir satu malaysia sudah mula mengenali atas nama CLCC Bakery D Village.



Banyak perubahan berlaku dalam perniagaan dan perubahan hidup saya,saya dapat memberi punca pendapatan pada 9 orang yang dahulunya hanya 3 orang dan 25 orang yang menjadi stokis tetap yang mana terdapat serata negeri yang akan saya serap sebagai branch yang akan membuka kedai serata setiap negeri,hampir 100 dealer dan akan diserap oleh branch kepada stokis.


Bersyukur,selalu bersyukurdan tak terkira syukurnya kehadrat ilahi yang memberi peluang untuk saya meneruskan perniagaan ini...alhamdulillah...terima kasih DAO...
page : Chocolate Lava Cheese








No comments:

Post a Comment